Ha. Onneksi kerroin näköjään viimeksi, että on ollut vähän kiireitä, niin ei tarvitse selitellä että miksi kukaan ei kirjoita tänne mitään. Kiireitä! Kuten nyt vaikka jotain leffojen kattomista ja sohvannurkissa nyhjäämistä ja semmoista. Kaikista kiireisimmilläni olin siinä kohtaa, kun lilluin lämpimässä porealtaassa ja tuijottelin ikkunasta talvimaisemaa. Eihän tässä nyt kertakaikkiaan ehdi mitään muuta!

No, hyvää joulua nyt sitten vaikka ensi vuoden varalta. Mulla on katse tosiaan jo ensi joulussa, sillä mun missio tulevalle vuodelle on keksiä joku muu tapa viettää joulua kuin riidellä kotopuolessa. Se skene on nyt nähty, piste. Muuten siellä riidellään nykyään aika harvoin, mutta tuo iloinen perhejuhla on näköjään vieläkin semmoinen miinakenttä, että saisi olla itse prinsessa Diana että siitä selviäisi ehjin nahoin. Joten ensi jouluna jotain muuta kiitos. Ehkä mä keksin jotain, onhan tässä vuosi aikaa miettiä harhautustaktiikkoja.

Tulin siis kotiin vaikka lomaa ("Lomaa." Ylityövapaita nää oikeesti on. Oon mä tän syksyn aikana vissiin ollutkin kiireinen.) olisi vielä jokunen päivä. Mutta ei täälläkään saa rauhassa lojua sängyssä iltapäivään asti, sillä aamusella sisään paukkasi eteisellinen miehiä. En ees pysynyt laskuissa mukana että kuinka monta niitä oli, mutta tais olla tämän asunnon miesennätys. (Se nyt ei tosin hirveästi vaadi, heh.) Ei mitään turhia koputteluja, omilla avaimilla sisään vaan ja kamerat laulamaan. Valitettavasti kyse ei ollut mistään tosi-tv-ohjelmasta, joka oli tulossa kertomaan että olen uusi levyttävä artisti tai että mun kyyti pimpataan. Ei, tää jengi oli siitä ohjelmasta Hurja remontti. Eivät ne tosin mitään vielä remontoi, viikosta toiseen ne käyvät vain "katselemassa". Alan kohta jo epäillä että kyseessä on joukko jotain kylpyhuonefetisistejä, jotka vain tykkäävät käydä ihmisten vessoissa. En mä tuomitse, jokaisella meistä on omat mielenkiinnonkohteemme (Mä olen viime aikoina lukenut taas Wikipediasta kaikkia suuronnettomuus- ja sarjamurhaajajuttuja.), mutta soittaisivat nyt edes ovikelloa ennen kuin marssivat sisään. Vaikka säästihän se toki multa sängystä nousemisen vaivan, joten näinä tehostamisen aikoina se kai on ihan okei.

Nyt kun kerran olen vapaalla ja hereillä valoisaan aikaan, tuntuu siltä että se kuuluisi käyttää jotenkin hyödyllisesti ja tervehenkisesti. Onneksi ulkona on kuitenkin ihan paska keli, niin ei tarvitse ainakaan tuntea huonoa omatuntoa kun ei lähde ulos reippailemaan. Leffojen katsominen sohvannurkassa on ihan tervehenkistä, eikö niin? Mulla on tuossa vielä yksi joulukalenterin loppu syötävänä, joten miksipä en jäisi tähän. Joo. Hyvä idea.