Ha! Olen valtavan aikaansaava. Hääräilyviikosta on vasta pieni palanen mennyt ja olen ehtinyt tekemään vaikka mitä elintärkeää. Kuten viemään täyden säästöpossun pankkiin (Köyhyys tosiaan iski päälle. Pankkivirkailijajolppia hymyilytti yhtä paljon kuin minuakin, kun läiskäisin punaisen Hippo-possuni tiskiin.), selaamaan läpi jotain mansikanpoimintaurani aikaisia palkkakuitteja ja ulkomaan kaupunkien metrokortteja sisältäviä laatikoita sekä rikkomaan yhdessä illassa peräti kaksi pöytälamppua. Muuton yhteydessä sisustukseni ilmeisesti uusiutuu suunniteltua enemmän. Typerät ikealamput paukahtelevat hajalle liukuhihnameiningillä, perhana. Ollaan sitten pimeässä.

Sain myös vihdoinkin soitettua tulevalle pomolleni, että kuis ois, tulisinko jo kohtapuoliin hommiin. Voin mää kuulemma tulla, ukko itse ei ole maanantaina vielä paikalla, mutta kyllä sillä työmaalla tiedetään "likan olevan tulossa harjoittelemaan". Hoho. Sinne sit vaan. Vieläkään ei ollut puhetta työajoista, palkoista tai muista sivuseikoista, mutta mitäpä niillä. Haalari niskaan ja lapion varteen, silleen se homma hoituu. Pikkuruisen mua jänskättää, mutta jos mä en likattelusta hermostu niin eiköhän tuo suju. Ei siellä päässä ainakaan turhan tiukkismeiningillä olla. Ei mulle sanottu edes kellonaikaa, koska lampsia paikalle. Likka tulee kun parhaaksi katsoo, ehe.

Viime yönä näin unta, jossa olin menossa raksalle töihin, mutta portilla ohitseni kiilasi Scarlett Johansson. Raksaäijien mielestä typy oli kiinnostavampi vaihtoehto harjoittelijan paikalle ja minä sain kenkää. Mitä selvimmin kyseessä oli enneuni. Täytyy maanantaiaamuna varautua kamppaamaan kaikki hehkeät kilpailijani, ettei mee duuni sivu suun. Scarlett kyllä varmasti ruuvaisi ripeämmin kuin minä.

Oikeastaan Scarlett voisi tulla mua jelppimään tänne kotiin. Seuraavana olisi läpikäytävänä kahden vuoden kouluvihkot, -prujut, -kirjat ja -paperit. Siinä olisi iltapäiväksi puhdetta, mutta neiti filmitähti saisi varmaan nuo arkistoitua käden käänteessä. Ja mä voisin vetää lonkkaa. Hyvä idea. Taidanpa rimpauttaa.