630875.jpg

Tein sitten määkin tän kun kerta kaikki muutkin. Paremmin se meni kuin oikeassa elämässä, mutta tuo neljäs rivi ylhäältä herättää närkästystä. Matikka kasi! Matikka oli mun peruskouluaikani lempilapsi, nyin siitä kymppejä vuosi toisensa perään. Ja sitten siitä paukkaa kasi. Kiitos vaan helvetisti, teknillinen yliopisto. Pärkkele.

Vähän myös hävettää tuo uskonnon kymppi. Uskonto oli aina mun huonoin aineeni, jouduin siitä joskus lähisuvun puhutteluunkin. Olisin ihan mielelläni pitänytkin sen huonoimpana, tämmöinen hengellisyyden perikuva kun olen.

Mutta joo, kuten huomaatte, uuden Murusen netti pelittää jo ja reitti tietokoneellekin on puhkaistu tavarameren keskelle. Oikeastaan täällä on jo melkein asumiskelpoista. Roskiin on toimitettu kuutioittain roinaa ja uudet huonekalutkin on kasattu ja halattu. Kohta ajattelin lähteä ostamaan parvekekukkia. Kyllä, kaikenlaista sitä paikanvaihdos teettääkin. Vähän haaveilen myös uusista verhoista ja päiväpeitosta. Ilmeisesti Murjussa kehittynyt elämäntyyli murenee minusta yössä tai parissa ja kohta olen kodin hengetär pahinta laatua. Tiskannutkin olen jo, kahdesti. Oh boy.

Mut silti on kotitalous yhä se sama kahdeksikko. Pyh, peruskoulu on ihan paska laitos. Vääriä asioita opettavat.