Tulin kotiini ja löysin pakastelokerosta laatikollisen mansikka-Eskimoita. Olisi tietenkin hauskempaa, jos selitys tälle olisi jännittävämpi kuin se, että ostin Eskimoni itse joskus viime viikolla ja unohdin asian tyystin, mutta väliäkös sillä, mulla on viisitoista neljätoista kaksitoista jäätelöä mun pakastimessani! Telkkarista tulee Jackassia tanskan- tai norjankielisillä teksteillä ja ainoa huonekaluni on vanhasta patjasta ja tyynyistä kasattu keko huoneen nurkassa. Tämä se on vasta elämää.

Varasin parturiajan, ihan vain sen kunniaksi, että olen lähdössä ulkomaille enkä halua edustaa kansaamme tässä kamalassa ysäritukassa, joka on kasvanut ihan itsestään sen trendikkään kampauksen tilalle, joka minulle loihdittiin ihan justiinsa silloin joskus viime syksynä. Nyt vain mietin, että kehtaanko mennä edes sinne parturiin tämän pään kanssa, tässä kun on takana kaikenlaisia kotivärjäyskokeiluja ja letissä on joku hillitön juurikasvukin nyt. Olen niin huono tässä. Uudet housut minulla sentään on. Vein vanhat lempifarkkuni äiteelle paikattavaksi ja tämä totesi, ettei edes äidin mahtivoimilla tehtäisi niistä housuista edustavia. Kangas oli kulunut niin ohueksi, että sormella sai melkein tuikattua persuksiin reiän. Menin kauppaan ja ostin kahdet uudet. Nyt kun saisi vielä letin kuntoon niin olisin jotakuinkin kelvollinen ihmisten ilmoille. Ehkä.

Itseni lisäksi epäilen asuntoni kelpoisuutta. Kämppä tullaan tarkastamaan takuumaksun osalta päivänä minä hyvänsä ja täällä on... epäilyttävää. Kai ne tarkastajat ovat nähneet ties minkälaisia muuttokaaoksia, mutta ovat nämä röykkiöt ja vaatekasat silti vähän noloja. Yksi ilta teippasin yhden lampun kattoon kiinni, kun se vähän repsotti ja pelkäsin saavani sakkoja siitä. Tein hyvin huomaamatonta työtä. Se teippi oli ruskeaa ja lamppu valkoinen. Ehkä ihan hyväkin, että täällä on röykkiöitä, sillä eihän kukaan niitä ihmetellessään tule kattoja katsoneeksi? Eihän? Ja jos se tyyppi tulee piakkoin, niin täällä on lisäksi harhautuksena jäätelöntahrima tyttö ja karsea tukka. Niistä ei voi vuokranantaja sakottaa.

Kyllä tää tästä. Alle kaksi viikkoa.