Valvoin viime yönä kahteen listaten Yhdysvaltojen osavaltioita. Sen siitä saa kun nukkuu päivisin pikkuruisella sohvalla huolimatta niskasäryistä ja yöunista. Aloitin osavaltiopohdinnan unenhakutarkoituksessa, mutta äkkiä se alkoi riivata mieltä niin, että oli turha yrittääkään nukkua. En minä ole ikinä edes käynyt Amerikassa. Telkkarin ääressä notkuminen on kuitenkin tehnyt tehtävänsä, sillä sain yön aikana ruutupaperille neljäkymmentä osavaltiota. Aamun tarkastuslaskennassa niistä kuusi oli kaupunkeja, mutta olen silti aika ylpeä. Osasin kirjoittaa Massachusettsinkin oikein. V ja W olivat vaikeita kirjaimia, sillä listalta unohtui niin Vermont, Virginia, Wisconsin kuin Wyomingkin. Joo. Ehkä mun pitäisi hankkia joku harrastus.

Olen jollakin käsittämättömällä tavalla onnistunut pysymään budjetissani tässä kuussa. Olen vieläkin plussalla, vaikka marraskuu hivuttelee kohti loppuaan! Tilanne täytyy korjata. Aion lähteä shoppailemaan, siis ihan kunnolla tyttöilemään näin perjantaipäiväni ratoksi. Ei minulla ole mitään erityistä tarvetta just nyt, mutta jotain ostetaan vaikka väkisin. En muista, koska olisin viimeksi ollut vartavasten ostoksilla. No, viime viikonloppuna, mutta silloin tilanne oli eri, sillä olin äiteen ja siskon kanssa melkeinkotokaupungin uudessa ostoshelvetissä, missä oli tuhottomasti väkeä ja kimeä-ääninen kuuluttajanaikkonen ja hiphop-tanssiryhmä ja siten aivan tolkuttoman ahdistavaa. Pakenimme kaupungin toiselle laidalle kaakaolle enkä kuluttanut koko päivänä penniäkään omaa rahaa. Joten ei sitä voi laskea.

Olisi tässä tietysti muutakin puuhaa. Ensi viikolla on taas tenttiviikko ja olen päättänyt todistaa, että huono menestykseni tähän mennessä on vain laiskuutta, ei tyhmyyttä. Eli kun tuon laiskuuden ja saamattomuuden nujertaa pois, tuloksena on läjä somia arvosanoja. Olen sitkeästi istunut luennoilla, kun kunnolliset koulukaverinikin ovat haihtuneet omille teilleen ja kotonakin olen ajoittain availlut prujuja ja luentomateriaali-peedeeäffiä. Olen tehnyt muistiinpanoja! Kehnon kynän ja liikkuvan bussin takia ne eivät ole kaikkein selkeimpiä, mutta somasti kuvitetut kaaviot ja marginaaliin raapustetut kannustuskommentit tuovat osansa menestykseen, olen siitä varma. Jos tämä touhu kusee nytkin, niin minä muutan pois maasta. Heitän hyvästit rakennusgeologialle ja lähden Wyomingiin karjapaimeneksi. Jep.