Niin, tulin sitten kotiin, jotta voisin tämän päivän tehdä vaikka sitä kandintyötä, ja oikeasti päädyin muhimaan koko päivän puoliksi peiton alla ja ihan muissa mietteissä. Luen sitä Itkosen Seitsemäntoistaa ja siinä on puhetta kirjoittamisesta ja mikä on totta ja minä rupesin sitten kirjoittamaan asioista, jotka juuri siinä välillä, totta tai ei. Ei siitä varmaan mitään tule, kuten ei mistään koskaan, mutta halusin kirjata asian nyt ylös. Tällaisia minä teen silloin kun pitäisi kirjoittaa asioita, jotka ovat ihan oikeita ja joiden pitäisi edistää sitä totuutta, että minusta tulee ehkä diplomi-insinööri vielä joskus. Kelalta olivat lähettäneet ensimmäistä kertaa elämässäni opintojen edistymisen seurantalomakkeen. Lomakkeessa on harvinaisen iso laatikko selityksiä varten ja haluaisin kirjoittaa siihen vaikka mitä. En ole ehtinyt opiskelemaan, koska olen ollut kiireinen oppimaan muita asioita. Kuinka laittaa herätyskello soimaan kahdeksalta ja sitten kuluttaa koko päivä istumalla lattialla. Ja muita elämäntotuuksia. Esimerkiksi.

Ostin glögiä ja rikoin itseni glögilasiin, kun yritin irroittaa lasin metallista reunusta ennen sen laittamista mikroon ja sain väännettyä koko lasin sirpaleiksi. Sitten läträsin haavaan kynsilakanpoistoainetta ja olin erityisen tyytyväinen. Sanomattakin lienee selvää, että tänään syön kylmiä nakkeja. Olisi mulla oikeatakin ruokaa, mutta kun on kylmien nakkien päivä, ei voi syödä muuta kuin kylmiä nakkeja. Ja sitä glögiä. Menin jo saamaan itseni joulutuulelle, kun menin kotokotoon ja siellä oli lunta ja asiat muutenkin samanoloisia kuin vuoden takaisella joululomalla, lähtien ihan siitä että päivittelin hiusteni tuntuvan pesun jäljiltä erilaiselta, kun vesi on siellä niin erilaista. Paitsi että nyt olin ulkomaiden sijaan tulossa Tampereelta. Ääliö. Lumi onneksi suli pois ja joulukin meni sen samantien, mutta glögi jäi. Mun puolesta sitä voisi olla tarjolla ympäri vuoden. Glühweinia tietysti kanssa. Saakohan sitä jostain Suomesta? Vai pitäisiköhän lähteä hakemaan Itävallasta.

Varpaita kylmää vaikka ne ovat villasukissa ja oikeastaan mun olisi hyvä mennä nukkumaan, koska huomenna pitää taas mennä ihmisten ilmoille. Mutta silti istun vain tässä.