Hei, haluaisin tehdä listan. Musiikista, kun en ole aikoihin tehnyt niin. Vaikka kesäbiisilistan, vaikkei nämä nyt niin kesäisiä olekaan. Ei ole kesäkään aina kesäinen. Listan nimi olkoon "Top jotain just nyt, ehkä". Tämä ei ole tieteellinen lista.

1. Jessie Ware - Wildest Moments

Tämä soi Forumin H&M:ssä joku päivä kun olin ahdistunut ja harhailin kaupungilla rahattomana. Niitä maagisia hetkiä, kun kuulee jonkun biisin ekaa kertaa ja se sopii siihen hetkeen täydellisesti. Kauppa oli täynnä rumia rättejä, mutta mun piti jäädä sinne kuuntelemaan kappale loppuun. Teki mieli kaivautua jonnekin feikki-bändipaitojen alle itkemään. Se ei ollut kaikista onnistunein päivä, mutta sainpahan uuden laulun.

2. City and Colour - The Girl

Ihan läpeensä lässy rakkauslaulu. Ygh! Mutta sitten se kiristää tahtia ja tekee mieli tanssia polkkaa! Ja loppupätkä on kuin jotain eri biisiä taas. Samalla hintaa monta eri tunnetilaa, kelpo kauppa siis.

3. Birdy - Shelter

En kehtaa myöntää, kuinka kauan mulla meni ennen kuin tajusin, että tämä on cover-versio The xx:n biisistä, vaikka olen sitäkin kuunnellut ties kuinka paljon. Sekin vähän hämmensi, että tämä tyttö on syntynyt vuonna 1996. Jotenkin ihan epäreilu tapaus, mutta ei voi mitään. Pimputtelu on soinut läpi kesän.

4. Florence + the Machine - Dog Days Are Over

Tämä ei ole varsinaisesti tämän kesän biisi, mutta ei se niin tarkkaa ole. Tämä on tämänkin kesän biisi. En tajua, miksi en kyllästy tähän. Tämä on ollut mun puhelimen soittoäänenäkin ties kuinka kauan ja silti se on yhä maailman paras biisi. Suunnittelen matkustavani ulkomaille Florencea katsomaan. Mä olen jopa sisustanut kotiani Florencen innostamana. Tätä tahtia Flo valtaa koko mun elämän.

5. Florence + the Machine - Take Care

Katsokaa nyt, se valtaa mun listankin! Ei listoille saa laittaa kahta biisiä samalta esittäjältä. Mutta nyt on pakko. Tämä on cover siitä Drake+Rihanna -biisistä, ja tämä on ihan liian hyvä. Innostun siteeraamaan tätä ja sitten joku luulee että olen Rihanna-fani ja se on väärin. Rihanna voi mennä vaikka takaisin Barbadokselle, en välitä. Florencesta välitän.