Tänään olen ollut enimmäkseen tyytyväinen. Tiedän, minustakin se tuntuu oudolta! Koko syksyä on värittänyt semmoinen epämääräinen ahdistus, että tällaiset hiljaiset, tyytyväiset päivät tuntuvat melkein käsittämättömiltä. Olen kauheasti kaivannut muutosta, mutta tänään tuntui ihan kivalta olla tässä samassa pisteessä jossa aina. On helpottavaa tietää, että vaikka kaikki pysyisikin samana, saatan silti sietää tätä. Okei, tuo lause kuulosti kyllä helkkarin ahdistavalta. Ohitetaan se.

Olen hämmästyksekseni havainnut olevani kiinnostunut eräästä aihepiiristä, joka opiskeluitanikin sivuaa, ainakin, jos tahdon niin. Tajusin taas kerran, että vaikka tuo koulunkäynti nyt onkin enimmäkseen kivirekeä ja suonsilmäkkeitä, voi se silti jossakin vaiheessa elämääni tuottaa tilanteen, jossa pääsen tekemään jotain älyttömän siistiä ja vielä saamaan siitä ehkä elantoakin! Tuon kun muistaisi ja siihen uskoisi aina silloin tällöin, niin jo helpottaisi. Pikkuhiljaa alan päästä vaiheeseen, jossa kursseja ja opiskeltavia aiheita saa peräti ihan itse valita, ja sepä onkin hienoa jos mikä. Tietysti vanhat kunnon riippakivikurssit pitävät jalat maanpinnalla ja hartiat lysyssä, mutta nekin ovat tässä hiljalleen käymässä sen verran tutuiksi, että melkein kuin vanhan ystävän tapaisi, kun lukujärjestyksessä taas se sama kurssinimi vilkuttaa. Tänään kävin parin koulutoverin kanssa ruokapöytäkeskustelua siitä, kenellä on vielä mitäkin vanhoja kursseja läpäisemättä ja nauruhan siinä pääsi. On kivaa, kun ei ole ainoa huono ja saamaton. (Sori kaverit.)

Viikonloppukin on periaatteessa jo käsillä, sillä huomenna on vapaapäivä ja perjantaina taas. Vähän olen typistänyt villeiksi äityneitä suunnitelmiani, mutta eiköhän jotain hupsua vielä tapahdu. Tänään kävin tekstiviestinvaihtoa yhden sankarin kanssa, joka puhutteli minua Björniksi Turusta, eli toivoa on. Viikonlopun aikana siskosta tulee täysi-ikäinen, mikä tarkoittaa taas sitä, että minä olen hirveän vanha. Onneksi vielä virkeä. Tänäänkin olen lähinnä neulonut kaulaliinaa ja syönyt pullaa. Huomenna sitten bingoon.