Joo. Hei. Ei paljoa asiaa. No sen voin kertoa, että kävin tänään ihan tuolla isolla kylällä, pääkaupungissa asti. Vau. Sitä on olevinaan niin maailmanmatkaajaa ja suurkaupunkiseikkailijaa ja vielä liikennetekniikan opiskelijaa ja sitten menee Helsinkiin ajamaan ratikalla. Haha. Mulla on muutenkin joku Helsinki-syndrooma, siellä mä olen aina ihan maalaistollo ja päädyn kälättämään kaikkea ei-vaan-meillä-kotona -settiä ja päivittelemään kahvikupin hintaa ja seisomaan jalkakäytävillä ja ovensuissa tientukkona ja olemaan muutenkin hyvin paljon sellainen ihmistyyppi, jota itse ensimmäisenä kopeana halveksun missä tahansa muussa pitäjässä kuin Helsingissä. Se tulee ihan väkisin, tässä porukassa vielä pahiten. Hee, en välitä. On vapauttavaa olla urpo. Kunhan se ei nyt muualle seuraa ja Helsingissä vierailee riittävän harvoin. Mulla on tälle kuukaudelle kyllä toinenkin visiitti suunniteltuna, en tiedä kestääkö sieluni sitä.

Ostosasiat olivat taas vähän vaikeita, kun piti housua hankkia, että olisi jotain päällepantavaa niillekin päiville kun ne yhdet hyvät housut ovat pyykissä ja pinkit pyjamanhousut ovat tilaisuuden arvoon sopimattomat. Teinikaupoissa oli kauhea teinimuoti, farkut olivat joko pilliä tai pillimpää pilliä tai sitten jotain ihan kamalaa haaremihousua ja resorilahjetta ja hyi yök yök. Mutta sitten ne normaalit farkut, ne olivat tätimäisiä. En suostu vielä myöntämään olevani tätimäinen, vaikka tähän lauseeseen olisikin niin helppoa liittää yksi jos toinenkin vaikka-sanalla alkava sivulause. Merkit tätimäisyydestäni ovat huomattavat. Ostin silti pillifarkut. Kauppakeskuksessa notkuvat teinit varasivat hissiä turhanpäiten ja haistattelivat kyytiin pyrkiville ja mun teki mieli läimiä niitä pajunvitsalla persuksille, mutta en minä silti vielä ole täti. Olen sutjakka pillihousuteini, olenolenolen. Vaikka eihän ne teinit kai enää mitään housuja käytä, ne kulkee pelkissä kalsareissaan kadulla. Kyllä, me päiviteltiin ja paheksuttiin. Ei vaan meidän kylällä noin, eikä ainakaan silloin kun minä olin nuori! Jada jada jada.

Mutta joo, parempi pysytellä kotosalla taas tovi. Vaikka täällä ei ole kyllä yhtään mittään. Joka tuutissa puhutaan myrskyistä, mutta ei meillä ole edes niitä. Olen ihan pettynyt. Vähän sähköä tähän kylään ei haittaisi yhtään.