Mulle tuli huono omatunto, kun kirjoitan nykyään tänne vain negatiivissävytteistä juttua, mutta kun on negatiivissävytteinen tyttö, ei oikein muutakaan voi. Nyt on perjantai-ilta ja pitäis olla kimalletta ja kikatusta, mutta minä vain istun kotona ja kuuntelen Spotifysta angstimusiikkia. (Teiniaikojen angstimusiikkia, tahtoisin täydentää. Harmi kun Spotifysta ei löydy Tyrävyötä. Se se olisi hienoa, haha.) No, lakkasin kynnet ja korkkasin viinipullon, ehkä se tästä taas. Jos en muuta saa aikaiseksi, niin menen sitten vaikka omalle tiskipöydälle istumaan ja jalkoja heiluttelemaan. Tiskipöydällä istuminen on asia, joka on ollut mielessäni viime aikoina. Muistan ne yhdet bileet, kun asuin vielä Murjussa ja olin oikeasti teini, ja istuin tiskipöydän täytyttyä tiskialtaassa. Tuolilla istuminen ei vain tuota samanlaista tunnelmaa.

Tuolista ja Murjusta tuli mieleeni, joululomalla kaverini, joka on design-asioihin perehtynyt, kertoi minulle, että se tuoli, jonka aikoinaan Murjusta pöllin ja omin käsin vihreäksi maalasin, on oikeasti joku suomalainen design-klassikko. No nyt se ainakin on sitä, vastasin.

Okei, ehkä mun on mentävä sinne bileisiin. Itsensä kanssa hengaaminen ei ole pidemmän päälle kovinkaan terveellistä. (Saatoin juuri etsiä sitä Tyrävyötä Youtubesta ja nauraa niin kauan kunnes itkin. Tahtoisin tietää, missä vaiheessa mun kämppikset huolestuvat, jos ne eivät sitä tee nyt.) Saako bileisiin mennä rikkinäisissä tennareissa? Sitä teema-asuahan mulla ei tietenkään ole. Mutta kynnet lakkasin ja huulet rasvasin uudella huulirasvallani, joka on violettia ja haisee ihan helvetin pahalta. Ja sitten ihmettelen, kun saan palata kotiin yksikseni. Haha.