Joka paikassa (en nyt jaksa etsiä linkkejä) on kiertänyt meemi, jossa käsketään listaamaan viisi syksyn parasta biisiä. Se on kiva, musta on aina kiinnostavaa kuulla muiden lempibiisejä. Joten mä kanssa hei.

1. Disco Ensemble - Headphones
Näin kesällä nämä livenä, mutta olin vähän nääh. Se saattoi kyllä johtua vain olosuhteista. Siskolta sain levyn ja sit olin ihan että pädäm. Vikalla työviikolla kuuntelin tätä biisiä aina repeatilla töihin mennessä, sitten kahdeksan tuntia päänsisäisesti ja heti kellokortin leimattuani taas kuulottimilla. Tästä tulee mieleen sade ja tuuli ja loiskuva Kallavesi. Syystunnelmaa kerrakseen jo kesän puolella, jee.

2. Duffy - Stepping Stone
Tämäkin liittyy Kuopioon. Kun toukokuussa muutin sinne ja ajelin muutenkin ristiin rastiin maata, tämä tuli YleX:n X-ryhmästä. Jossain välietapissa latasin biisin laittomasti (en tee niin käytännössä koskaan), poltin levylle ja jatkoin matkaa repeatin kanssa. Tämä on siis ehdoton Volkswagen Polo -laulu. Minulla on niitä muutama. (Myöhemmin muuten ostin koko levyn ihan oikealla rahalla. Oon vähän semmoinen, hah.)

3. Death Cab For Cutie - I Will Possess Your Heart
Tämänkin kuulin ekaksi X-ryhmästä. (Olenko ikinä kertonut, mikä on suosikkiradio-ohjelmani?) Tehobiisinä se oli ihan ok, mutta levyllä ihan järjetön. Levyversio on melkein kahdeksan ja puoli minuuttia pitkä! Ja se on huippu! Di-di-dim-dim-dim-dim-dim. Mulla on kännykässä pätkä tästä herätyskellona. Se on aika riskaabeli ratkaisu, mutta toistaiseksi en ole päätynyt vihaamaan koko kappaletta. Joinakin aamuina saatan kuunnella klippiä vartin välein parikin tuntia. Ehe.

4. Paramore - For A Pessimist I'm Pretty Optimistic
Mulla on tunne, että mun pitäisi välillä hävetä tätä teini-MTV-punkkimakuani vai mitälie emoa onkaan. No mutta, tääkin on tarttunut matkaan siskolta. Ja tykkään tosta otsikosta. Tykkään biisistäkin. Ja mulla on kuulemma nykyään myös emo-tukka. Joten mikäs tässä ollessa!

5. Don Johnson Big Band - Penguin
Hahaha. Oli pakko. Ihan tämän syksyn biisi joo. No mutta, Ilpo-pod kiusaa mua soittamalla tätä koko ajan ja pingviini nyt vaan on paras. Mulla on vähän jo ikävä hipetihopettityyppejä, ensi vuonna tulee ehkä uusi levy. Tämä biisi on vuodelta 2003. Tuntuu ihan hullulta.

Jep. Tehkää muutkin! Tämä on kiva meemi.