En sit tiedä, että mikähän minussakin on vialla, mutta viime aikoina olen kokenut elämäni huvittuneimpia hetkiä kotitaloni hississä. (Mä kirjoitan tänne muuten käsittämättömän paljon asioita siitä hissistä. Taidan olla rakastunut.) Aina, kun seison siinä hississä tuntemattomien naapuri-ihmisteni kanssa, saan jonkun hysteerisen kohtauksen ja naurua pidätellessäni käyttäydyn vähän ehkä huonosti. Ei hissimatkustamisessa pitäisi olla mitään niin erikoista, ettei sitä pystyisi suorittamaan pokerinaamalla. Tänään hain lehteä joskus seitsemän tienoilla samaa matkaa jonkun yläkerroksien hepun kanssa ja mietin, että mitähän sekin mietti tytöstä, joka suoraan sängystä nousseen näköisenä tyrskii itsekseen. Yksi matka nyt vielä menee, mutta kun sen saman tyypin kanssa täytyi matkustaa vielä takaisin ylöskin. Sekopäistä.

Yksi päivä ajoin hissillä ohi oman pysäkkini. Huomasin virheeni vähän liian myöhään, eikä hissi enää suostunut kääntymään takaisin omaan kerrokseeni, vaan suhautteli suoraan jonnekin kymppikerrokseen ihmisiä noutamaan. Sain ihan kammottavan kikatuskohtauksen ja hissiintulijat näyttivät hieman epävarmoilta astua samaan lootaan edestakaisin matkustelevan, hilpeähkön tytön kanssa. Oikeasti, mitä ilokaasuja siihen purkkiin syötetään? Mun täytyy kohta ruveta käyttämään rappusia.

Hmm, mitäs muuta. Lupauduin töihin tänään, vaikka koulu tarjoaisi tänään aika paljon ohjelmaa ja illalla tulee Idolskin. Nämä päiväni ovat ihan vänkyräisiä nykyään. Minulla on jotenkin ote hukassa nyt. En yhtään osaa määritellä, että mitä mieltä olen asioista ja että miltä minusta tuntuu, oikeasti. Tuo koulukin, äh. Ei ole monta kuukautta siitä, kun luulin olevani oikeassa paikassa ja osasin ajatella tulevia kuukausia ja vuosia etukäteen, mutta nyt taas tuntuu hyvin väliaikaiselta ratkaisulta kaikki. Sattuma, muut ihmiset ja jotkut tähtien asennot vaikuttavat päätöksiini tätä nykyä paljon enemmän kuin minä itse. Se tuntuu omituiselta. Näyttää pahasti siltä, että kevät se on tulossa huohottamaan tuonne niskan seutuville, enkä voi sanoa olevani erityisen ilahtunut asiasta.

Hei, nyt mä lopetan nämä höpöjen puhumiset ja marssin tuonne opinahjoni suuntaan. Moro.