On se metkaa, kun vielä pari viikkoa sitten heräsin tuolla peräkammarissani aina kuumuuteen ja tänä aamuna herätyskellona toimi vilu. Äreänä aamuun, jepajee.

Kävin suorittamassa hyvän lapsenlapsen tutkinnon viemällä mummon mummolaan ja viipymällä siellä itsekin peräti pari päivää. Mummolla oli merkkipäivä ja sitä on nyt juhlittu sitten pitkän kaavan mukaan siellä sun täällä. Olen kaatanut kahvia pikkuruisiin kahvikuppeihin ja asetellut täytekakkuja pöytään niin paljon että olen kohta valmis perustamaan pitopalveluyrityksen. Virrenveisuun ajan istuin piilossa keittiössä ja pelasin kännykällä sudokua. Ihan kaikkeen en sentään mäkään repeä.

Kotimatkalla harrastin vähän maaseutumatkailua eli kävin Joensuun Prismassa ostamassa pullaa ja mitälie. Kiusasin navigaattoria ajamalla tahallani väärin ja kävin kaverinkin luona piipahtamassa, kun se oli "ihan matkan varrella" eli vain vajaan sadan kilsan kiertotien päässä. Joku tuollaisessa kiireettömässä yksinajelussa on vain niin hienoa, nuotinvierestä hoilaamista, hienoja maisemia, ukkosmyrskyjä ja auringonlaskuja. Ammatilliselta näkökannalta mun pitäis puhua joukkoliikennevälineiden puolesta, mutta tommoisten reissujen kohdalla se on pikkaisen vaikeaa. Alejandroa en kuullut kertaakaan, mikä voitto.

Mut joo, nyt haihattelut seis ja tosielämän pariin betonilähiöön, jossa en ole vuoteen edes käynyt. Paitsi että ennen sitä karkaan vielä vähän toisaalle humppaamaan. Jos löydän hempukka-kenkäni jostain, otan ne mukaan. Ehtiihän se muuton tavallaan seuraavanakin viikonloppuna, eikö? Varastossa on yhä se pahvilaatikkopino, jonka lupasin käydä kesän aikana läpi ja poistaa turhan romun. Olen käynyt pari kertaa sitä Pisan tornia silmäilemässä ja luovuttanut samantien. Enkö mä voisi vain jättää sen tänne? En ole edes sen vertaa tilanteen tasalla että muistaisin, omistanko mä yhä imurin. Imurilaatikko on kyllä yhä käytössä muuttolaatikon roolissa, mutta itse imurista olen saattanut hankkiutua eroon. On ehkä liian optimistista olettaa, että asuntoni entinen haltija on lähtiessään kiillottanut kämpän moitteettomaan kuntoon. Kyse on kuitenkin teekkareista. Huh.