Tänään opin, että alkoholipäästöjen pääasiallinen lähde on alkoholi ja vaikutustapa akuutti toksisuus. Kyllä, luen yhä (vielä ja aina ja ikuisestiaaaargh) tenttiin, ja kyllä, minulla on aina tapana poimia oppimateriaaleista ne juuri oleellisimmat huomiot ja esittää ne vielä täsmälleen materiaalin toivomalla tavalla. Hah.

Rasittava viikonloppu. Sen lisäksi, että tulin altistetuksi Lauri Tähkän konserttitaltioinnille, olen kovasti yrittänyt harjoittaa ihmisenä kasvamista ja olla menemättä mukaan perheenjäsenteni perseilyihin. Kuinka. Kauan. Sitä. Voikaan. Jatkua? Tulee huimia fläshbäkkejä jostain vuosikymmenen takaa. Silloin sitä luuli, että isona ja aikuisena kaikki on helpompaa, mutta paskat, ihan samalta tämä touhu välillä näyttää. Hermoni pysyivät tosin totuttua paremmin kurissa tällä kertaa. Joko olen Parempi Ihminen nykyään tai sitten se, että nyttemmin voin hypätä bussiin ja karauttaa kotio, pelastaa minut kriittiseltä huutoraivarilta. Kotimatkalla kävin The Sunnuntaikaupassa ja ostin siideriä. Hehee. Siitäs saitte, tyhmät kotijoukot! Täällä minä nyt lymyän omassa kolossani ja opiskelen kemiallisten yhdisteiden vaikutuksia ympäristöön. Huomenna on tentti ja sen perään vikatippahenkistä harkkatyöhässäkkää ja vielä jotain uuden jakson aloittelua ja sittenhän se onkin taas aika viettää aikaa verisukulaisten kanssa, kun äiti tulee vuorostaan vierailulle. Jee! Perhe on paras!

Osti äitee sentään mulle joulukalenterin. Se on kaikkine pahvirakennelmineen oikea saksalaisen insinööriosaamisen taidonnäyte ja vie tilaakin ihan älyttömästi. Kai mä tuota sitten kerjäsin, haha. Huomenna voi sitä hökötystä käydä sitten sorkkimaan. Joko se marraskuu meni? Melkoista. Kaikesta alavireisyydestä huolimatta voisin ottaa sitä kyllä vielä satsin lisää, en yhtään jaksaisi mitään jouluasioita nyt. Kalenterin voin tuhota ja glögiä vähän ottaa, mutta siihen se sitten jää. Riittäisikö se?