On tääkin. Viime viikon päivittelin "kiireitäni" ja nyt kun eteen paukahti vapaa viikonloppu, olen tylsistynyt. Tekemistä olisi kyllä huushollin hoidossa, mutku ei kiinnosta. Tahtoisin ulos murjusta, mutta ulkona-ulkona on ankeaa ja sisällä-ulkona kaikki maksaa liikaa tai seura huitelee väärissä osissa maata.  Miten ihmiset kehtaavatkin poistua kaupungista juuri silloin kun minä tahtoisin kahville, kaljalle tai c) muu, mitä:_________. Meinasin jo hypätä junaan ja karauttaa muille maille, mutta en sitten keksinyt sopivaa kohdetta. Tähän jäin.

Ulkona oli pimeää jo herätessä ja pöytälampusta lähti valo poksahtaen. Ollaan sitten pimeässä, perhana. Naapuri oli eilen virittänyt parvekkeelleen komeat jouluvalot, joiden sytyttämistä odottelen innokkaana. Keittiöön en viitsi sytyttää valoja, kun siellä on niin törkyistä. Lattialla on pyörinyt nahistunut viinirypäle varmaan viikon, olen sitä monesti katsonut, mutten ole vaivautunut noukkimaan ja viskomaan roskiin. Odottelen, että se muuttuu rusinaksi. Tervetuloa opiskelijasoluun, hehe. Se ei muuten ole mun rypäleeni, jos joku epäilee. Mä olen enemmän mandariini-ihmisiä.

Ha! Nyt tajusin, mistä tämä ankea olo johtuu. Minulla on ikävä Sampoa. En ole nähnyt Hauskoja kotivideoita kahteen viikkoon ja vielä on ainakin kaksi Sampotonta viikkoa edessä. Helkkari, kun ihmiselle pukkaa muutakin elämää kuin telkkari. Tsihi. Tuntuupa nyrjähtäneeltä.