Perjantai. Sataa vettä. Töissä väsytti aivan kipeästi. Ehkä se on se perjantai, en ole viettänyt sitä pitkään aikaan töissä. Kotimatkalla satoi vettä. En minä sitä sateenvarjoa oikeastaan tarvitsisikaan, kantamuksiakin oli taas niin ettei käsiä olisi mihinkään semmoiseen riittänyt. Kävin Alkossa, sillä toveri on jumissa jossain maamme rautatieasemilla ja kun hän joskus tänne selviää, tarvitaan viiniä. Ensimmäinen kesäasuntovieraani on se asunnon varsinainen asukki. Ei olisi pitänyt lähteä näin kauaksi, ei tänne kukaan jaksa tulla. Vettä sataa. En jaksanut tehdä ruokaa, mutta siivosin sentään vähän. Täällä ei ole imuria. Lattian lakaiseminen on ehkä vielä vittumaisempaa kuin imurointi. Löysin tuhat ja yksi hiuspinniä lattialta. Pitäisi ehkä katsoa sinne useammin, sillä olen lähiaikoina ostanut tuhat ja yksi hiuspinniä ja silti niitä ei ole käden ulottuvilla ikinä kun niitä tarvitsisi. Koitan kasvattaa otsatukkaani pois ja se on tuskaa. Saattaa olla, että leikkaan sen takaisin, kunhan joskus tohdin sinne parturiin. Sataa vettä. Tahtoisin laittaa illaksi hameen, mutta näillä keleillä saan varmaan viimeistään sen kuolemantaudin, jota olen jo jonkin aikaa kalastellut. Minulla on täällä mukana vain kahdet sukkahousut ja molemmissa niissä on reikä. Toisaalta kenkänikin ovat läpimärät ja kuraiset ja otsatukkani töröttää, joten väliäkö sillä. Toveri on jo Pieksämäellä. Olen niin ulkona Suomen maantiedosta ettei mitään rajaa, mutta oletettavasti vieraani on tulossa tännepäin. Töissä löysin kartalta paikat nimeltä Juminen, Pöljä ja Horontaipale. Siinähän se onkin tämä ilta kolmella sanalla kuvattuna, haha.

Arvatkaas mitä? Ulkona sataa vettä.