Jotkut opiskelijat nukkuvat tentin jälkeen neljän tunnin päiväunia siksi, että edellinen yö on sujunut siihen tenttiin päntätessä. Toiset nukkuvat neljän tunnin päiväunia ihan muuten vaan. Pätkääkään en lukenut, ja paskasti meni. No, eihän tuo vielä oikea tentti ollut, välikoe vain. Vähän harmittaa, että menin loistamaan siinä ekassa välikokeessa ihan tapojeni vastaisesti. Hukkaan heitettyjä resursseja, kun kokeiden yhteistulos jää kuitenkin jonnekin aluskasvillisuuden lomaan. Iso ja paha tentti on parin viikon päästä, siinä voisin puhjeta kukkaan. Joo.

Hirveä arpominen meneillään, että mitä teen liki viiden päivän viikonlopullani, joka haltuuni annetaan huomenna puolenpäivän aikaan. Kevään hässäkkä on opettanut, että jos on vapaata, täytyy siitä repiä kaikki irti. Harmi vain, etten keksi mitään menoa ja meininkiä. Kotopuolessa kinataan, kavereilla on kaikenlaista muuta menoa (Siis silloin kun minä olen saapumassa kaupunkiin! Voitteko uskoa?) ja muutenkin on vähän nihkeää. Rahaakin pitäisi säästellä mikäli meinaan elää pari seuraavaa kuukautta täysin tulottomana ja samalla ostella irtaimistoa suuren maailman malliin. Onneksi koulukaverini muistuttivat, että minulla on läjä tenttejä tulevina viikkoina. Tosiaan, jotkut ihmiset käyttävät aikaansa opiskeluun. Hmm. Pitäisiköhän minunkin kokeilla? Olisi lähes viisi käyttökelpoista päivää tarjolla. Aikaa täytyy tosin jättää myös hiustenvärjäykseen. Näin tämän tukanrotiskon kirjaston peilistä ja päätin antautua taas värjäyskierteeseen. Ajattelin kokeilla jälleen punatukkaisuutta. Näytin jotenkin runotyttömäiseltä silloin, ja ehkä runotyttömäisyys on minulle hyväksi. Runotytöthän tykkäävät lukea, ehkä myös teräsbetonilaatoista, Autocad-komennoista ja suhteellisuusteoriasta lukeminen sujuu runotytöltä paremmin kuin tällaiselta... kehäraakilta.

Menoa ja meininkiä tarjoillaan kyllä iltasella, kun telkkarista tarjoillaan taidenautintoa Euroviisujen muodossa. Mua alkaa höpötys ja härdelli jo hieman nyppimään, mutta täytyyhän ne hoilotukset kuitenkin katsoa läpi. Jos jaksaa. Kukakohan on keksinyt, että viisuja täytyy tiirailla arki-iltana hyvän matkaa perheen pienimpien (eli minun) nukkumaanmenoajan jälkeen? Suora lähetys ja vielä ihan tutulta aikavyöhykkeeltä, mutta silti täytyy huomisen puolelle kuhkia. Ihan pöljää. No, ostin kisastudioon kallista pullaa. Eiköhän sillä selviä ainakin ekan renkutuksen läpi.

Hmm. Jotenkin tämän päivän Toothpaste for dinner pisti hymyilyttämään. Paitsi että mä olen uninen aina, nukuin tai en.