Hei, jes, Tiinalla oli uusi vuosimeemi! Mietin juuri, että kehtaisinkohan sen vanhan kaivaa taas jostain Murskaamon kätköistä, mutta otankin tämän uuden. Vuodenvaihteessa pitää aina tehdä näitä tämmösiä.

1. Mitä sait synttärilahjaksi?
Peiton ja silmälasit. Tai no, ite ostin molemmat, mutta niiden rahoitus tuli jälkikäteen synttärilahjana.

2. Seurustelitko?
En.

3. Pussailitko peiton alla?
En.

4. Oliko sinulla kesätyö?
Ei! Hahaa, miten helppo meemi.

5. Mikä oli suurin saavutuksesi tänä vuonna?
Päh. No saavutus kai se sinällään on, että kaikki koulujutut olen läpäissyt ja suurimman osan ihan hyvillä arvosanoilla jopa, mutta tässä kohtaa tuon opiskelun nostaminen suurimmaksi saavutukseksi on kai aika säälittävää. En keksi mitään muutakaan. No olen pysynyt järjissäni, saavutushan se sekin on.

6. Mihin petyit?
Pariin tyyppiin ehkä ja niiden joukossa tietysti itseeni. En mie mihinkään muutu vaikka kuinka tahtoisin.

7. paras muisto kaikista?
Viime aikoina olen kauheasti miettinyt alkuvuoden Lontoon reissua. Olin siellä yksin, joten muistoni on ainoastaan mun mun mun, siksi se on ehkä niin hyvä. On niitä toki rutkasti muitakin hyviä.

8. Paras vaate jonka löysit?
Löysin? Kaapista löysin vanhan punaisen talvitakkini, jota en viime vuonna käyttänyt, ja se on ihana.

9. Lempivaatteesi?
Ehkä yksi sellainen neuleriepu, jonka ostin halvalla Sloveniasta ja joka on jo ihan vanunut ja nyppyinen. Käytän sitä silti, koska se on niin kiva. Siinä on lyhyet hihat ja helmassa taskut, ja kerran kun Itävallassa kävelin baarista kotiin, korvakoruni putosivat itsestään korvista suoraan taskuihin. En ole ihan varma, kuvittelinko koko episodin vain, mutta olen silti sitä mieltä, että vaatteessa on jotain pohjimmiltaan hyväntahtoista. Onnenriepu.

10. Tuliko perheeseenne uusi perheenjäsen?
No miten perheen haluaa määritellä. Siihen sekolaumaan, johon mulla ei mitään verisiteitä ole, tuli yksi uusi mötkäle.

11. Muuttiko naapuriin uus tyyppi?
Joo, minä! Naapurusto oli varmaan jo ehtinytkin kaipaamaan.

12. Oletko tutustunut kokonaan uuteen ihmiseen?
No se mainittu mötkäle on kokonaan uusi, ja on noita aikuisiakin tyyppejä jokunen osunut ihan uutena vastaan.

13. Särkyikö sydämesi?
Ei mulle semmosia tapahdu.

14. Särjitkö jonkun muun sydämen?
Katso edellinen kysymys.

15. Mitä muistat vuodelta 2010?
Tiivistettynä: alkuvuoden höntsäilin Itävallassa (ja muissakin osissa Eurooppaa), kesän nuhjusin kotopuolessa ja loppuvuoden hääräsin Hervannassa. Kyllähän tuosta nyt muutaman asian muistaa ehkä jatkossakin.

16. Jouduitko kertaakaan sairaalaan?
En, mutta lääkärissä kävin kerran ja sain tosi rankkaa yskänlääkettä. Jes!

17. Sammuitko?
En, mussa palaa ikuinen liekki.

18. Aiotko lopettaa tupakanpolton uutenavuotena?
Olen itseasiassa ajatellut uuden vuoden lupaukseksi tupakanpolton aloittamista. Tai sit en.

19. Paras koulumuisto?
Itävallassa yhdessä yliopiston rakennuksessa oli hirveän hienot rappuset ja käytävä. Jos oli juuri tulossa vaikka kamalasta saksankielisestä tentistä, josta oli kuitenkin selvinnyt hengissä ulos, oli kiva pistää musiikkia korviin ja sitten vilistää niitä rappusia alas. Ulkona paistoi aurinko ja puistossa pelattiin frisbeetä.

20. Saitko jotain kauan odottamaasi?
Kai minä jotain sain, mutta kovasti silti odottelen yhä.

21. Värjäsitkö tukkaa?
Tapana on ollut. Nyt letti on kyllä aika lähellä oikeaa väriä, mutta silti minä siihen tykkään vielä väripurkkeja lykätä.

22. Lakkasitko varpaankynsiä?
Vielä on varpaista vähän löydettävissä todistusaineistoa, että näin on tehty. Väri on sininen.

23. Paras kenkäostoksesi tänävuonna?
Keltaiset kesätennarit kympillä jostain Seppälän räkälaarista. Ne ovat olleet roskiskamaa jostain kesän puolivälistä asti, mutta en raaski heittää niitä pois, kun niissä on kaikki.

24. Mitä tv-ohjelmia seurasit?
Hah, no mitä en olis seurannut? Telkkarista en kyllä katso juuri mitään, mutta netistä tai dvd:ltä olen katsonut kovasti The Officea, Friday Night Lightsia, West Wingiä, Modern Familyä, Mad Meniä ja Skinsiä. Ja satunnaisesti ehkä jotain muutakin. Mut on hyvin helppo koukuttaa.

25. Ajoitko kertaakaan ojaan/meinasitko?
En, mutta kävelin. Tai oikeastaan hyppäsin. Siellä oli ihan liikaa lunta että oisin voinut ohittaa tilaisuuden.

26. Mikä biisi tulee mieleen kesästä 2010?
Argh, mun pitäis saada Spotify tai iTunes tähän, että voisin luntata ultimaalisen kesäbiisin, mutta heitetään nyt vaikka 30 Seconds to Mars - Closer to the Edge. Se oli ainakin jossain kohtaa kesää kova juttu.

27. Entä talvesta?
Kumpi talvi? Vuosi sitten ainakin Prince of Assyria - Whatever You Want oli melkoinen, ja nyt just eniten soi ehkä White Lies - Bigger Than Us. Äh, tämä on nyt ihan tuskaista miettiä näitä, kun kaikki musiikkivehkeeni ovat uloittumattomissa. Tässä koneessa ei ole edes kaiuttimia.

28. Kävitkö elokuvissa?
En kovin montaa kertaa ihan teatterissa asti, olen liian pihi siihen. Viimeksi käytiin katsomassa tytskien kanssa Napapiirin sankarit, koska se on just sellainen kimalteleva tyttöelokuva, joka sopii hienostuneiden drinkkien perään. No paremmin se meille sopi kuin Sinkkuelämää 2, joka käytiin katsomassa samoissa merkeissä myös. Me ollaan ehkä sen verran landelta.

29. Tuliko kaamosmasennus?
Ei mulle yleensä tule. Kevät on se pahempi.

30. Mitä odotat vuodelta 2011?
Hirvittävää aikuistumista. Koulu purkkiin, dippatyöpaikka jostain, ihan itse ansaittua rahaa ja oikeiden ihmisten elämistä. Tylsät on toiveet.

Nonni. Tämä sitten tältä vuodelta. Nähdään uusilla lukemilla, hei.