Aamun tentti meni melko rauhallisesti, mitä nyt itsehillintä vähän rakoili, kun puolivälissä huomasin hihassani olevan hammastahnatahran. Ei se osaa parikymppisenäkään pukeutua siististi ja asiallisesti julkisille paikoille. Itse tenttisuoritus olisi mennyt paremmin, jos kysymykset olisivat olleet helpompia ja minä vähän fiksumpi. No daa, mistä lähtien opiskelijoiden on pitänyt muistaa jotain trigonometrisiä kaavoja ulkoa? Ulkoa muistaminen on mulle ehdoton turn-off ja no-no. Keksinpähän sitten taas omia matemaattisia totuuksiani. Se on sitten kivaa, toivottavasti tentin arvostelijakin tykkää.

Huomisen tenttiin valmistautuessani olen jo kahdesti nukahtanut sohvalle. Äsken vääntäydyin sitten väkisin ruokapöydän ääreen lukemaan ja siinä haukotellessani huvituin suuresti, kun prujun marginaaleihin oli joku polo kirjoittanut somasti VÄSYTTÄÄ VÄSYTTÄÄ VÄSYTTÄÄ VÄSYTTÄÄ VÄSYTTÄÄ. Ilmankos en muistakaan niistä luennoista juuri mitään, vaikka käsittääkseni olen niillä aika ahkerasti istunut. Voi hyvän tähden. Näin sitä tehdään tekniikan ammattilaisia.

Ostin suklaakakkuaineet, vaikka pullaakin on vielä pakkasessa. Noku tekee mieli suklaakakkua! Minusta on tullut varsinainen leipurimestari. Ja punkero. Harva se ilta täällä väsätään jotain rasvaan ja sokeriin perustuvaa sotkua ja sitten niitä hotkitaan vailla parempaa ajatusta. Äh. Nyt ei kyllä mitään herkkuja, nyt pelkkää tenttiinlukua vaan. Paitsi että mä haaaaluuaaaan.

Tän tenttiviikon ois parempi loppua piakkoin.