Näin unta, jossa olin sodassa. Oikeasti olen vain jumissa talossa, jossa on meneillään kylpyhuoneremontti. Ainakin oletan, että tavanomaisen pyssyn sijasta se oli naulapyssy, joka alkoi paukuttamaan juuri silloin, kun olin nukahtanut hikisohvalle katsottuani lohtu-Gilmoreja joka-aamuisen tappavan yskänpuuskan ohessa.

Sanoin, etten tule kotokotoon ennen kuin remontti on ohi, ja tietenkin päädyin notkumaan täällä päivä toisensa perään. Kiroilevat raksamiehet kulkevat takaovesta, joten en näe niitä eivätkä ne näe minua. Suihkuun ei voi mennä ennen kuin ne ovat lähteneet, ja silloinkin saa säikkyä jokaista auton ääntä ja oven kolahdusta, sillä aikataulut näillä tuntuvat olevan vähän joustavammat kuin se 8-16 ja talouden ainoa suihku sijaitsee tällä hetkellä autotallissa, joka on siinä takaoven vieressä ja vähän turhan näyttävällä paikalla omaa yksityisyyttäni ajatellen. Oletteko koskaan peseytyneet lämmittämättömässä autotallissa, siinä talvirenkaiden ja suksien vieressä, betonilattialla ja ilman minkäänlaista pidikettä, johon laittaa suihku siksi aikaa että saisi hiuksensa pestyä? Kun olin vielä terve, olin sitä mieltä, että se oli vähän outoa, mutta nyt en ole enää yhtään varma.

Oma, seinien rajaama suihku on yksi syy lisää, miksi haluaisin jo päästä muuttamaan. Terveydentilani ja kykyni kantaa sohva kahdeksanteen kerrokseen on tietysti syy siihen, etten muuta ehkä ihan vielä. Uuden taloni rappukäytävässä oli kirahveja, ja vaikka olen lähestulkoon varma, että ne olivat puisia koristepatsaita, tahdon olla täysin hourailuvapaa ennen kuin kohtaan ne seuraavan kerran. Uusiin naapureihin kannattaa tehdä hyvä ensivaikutelma, olivat ne sitten kirahveja tai ei.

Pitäisi kirjoittaa tutkimussuunnitelmaa mutta taidan katsoa vähän Gilmoren tyttöjä. Olen kipeä, joten mulla on lupa.