Tasan viisi työpäivää jäljellä. Metkaa. Töissä varsinaiset työtehtävät alkavat olla jo niin hyvin reilassa, että tänään vietimme harjoittelijakoplan kanssa aikaa mm. poseeraamalla kuin missijoukkio pohjoissavolaisissa perinnemaisemissa jonkun hurrikaanin repiessä lettiä irti ihan tosissaan. Tavoitteena on puljun sisäisen tiedotelehden kansikuvatytön paikka. Onneksi olen Huippumalli haussa -ohjelmista oppinut, että kunnon mallit tekevät mitä vain otostensa eteen. Ja kyllähän mä olen tukka pystyssä melkoisen fierce. Kyseinen tiedotelehti on muutenkin otettu varsin hyvin haltuun, sillä olen hallintopäällikön puolesta raapustellut sinne juttuja asioista, joista en oikeastaan tiedä yhtään mitään. Toimenkuva laajenee sitä tahtia että parempi onkin lähteä pois.

Meidän pienten innokkaiden koulutaivaltaan jälleen kerran aloittavien teekkarinpalleroisten riemuksi opinahjo avasi eilen oikein ihkauuden portaalin. No kuten arvaa, vituiksihan se meni. Joku tsiljoona yliaktiivista ihmistä käyttää viimeisiä kesätyöpäiviään yrittämällä ilmoittautua kouluun ja kursseille ja herraties mihin kissanristiäisiin (kun se personoitu portaali nyt mahdollistaa kaiken) ja tukkoonhan se menee. Mikäs tässä, vielä reilu viikko aikaa roplata. (Paitsi fuksipallerothan ne taitavat ängetä sinne kouluun jo ensi viikolla. Paska mäihä, sanon.) Mulla ei nyt oikeesti oo minnekään kiire, toisin kuin tietyillä tovereilla, joiden työnantajat ovat esimerkiksi niinkin törkeitä että tahtovat tietää, miten työntekijä on viikon päästä käytettävissä. Piti munkin nyt kuitenkin lähteä sorkkimaan sitä viritystä. Oon vähän semmoinen.

Luullakseni sain itseni ilmoitettua läsnäolevaksi. Rahat ainakin kelpasivat, mutta muusta en ole varma. (Voi helkkari kun tämäkin lysti taas maksaa. Aina se kaheksankytjotain euroa tulee yhtä puskista tässä kesän loppusuoralla. Ilmainen yliopistokoulutus my ass.) Yllättäen myös kursseille ilmoittautuminen onnistui, joskin hi-taas-ti ja hämmentävien mutkien kautta. Hauskin juttu oli kuitenkin ilmoittautuneiden ranking-listaus. Jostain syystä jokaisesta kurssista saa kaivettua ilmoittautuneiden opintopistemäärät ja omat plussapallosaldo näkyy listalla oikein tummennettuna. Ilmoittauduin sitten taas jollekin perus-pitikäydäajatsitten-vastavoimakuvaajanpiirtely-ranteetauki-kattoony-kurssille ja riemastuin/raivostuin, kun pätkähdin ruhtinaallisella 100+x -pistesaldollani listan kärkeen. Roimasti. Tavallaan olen siis kaikista fiksuin ja kokenein ja voittaja, mutta tavallaan älytön surkimus, kun en ole vieläkään saanut noita alkupään kursseja käytyä. On se portaali sit hieno. Ihan huikea ominaisuus! Tässähän tulee älytön kilpailumieliala. Vielä kun saataisiin johonkin näkymään se, kuinka monta kertaa kukin opiskelija on sille yhdelle ja ainoalle kurssille ilmoittautunut ja missä vaiheessa kunakin vuonna kesken jättänyt, olisin iloinen. Mä olen mielestäni käynyt joskus tämän kurssin tentissäkin. Ehkä. Ei voi muistaa, kun näitä vuosia on takana jo niin monta. Olen neljännen vuosikurssin opiskelija! Neljäs on jo niin mones, että portaali ilmoittaa sen muodossa 3.-n. Päheetä, eikö totta?

(Okei, tarkemman tarkastelun perusteella omat pojoni ovat ihan väärässä, joten niin on varmaan muidenkin. En ole ehkä kaikista suurin voittaja/luuseri. Mutta niin kauan kuin se noin näyttää, aion uskoa siihen. Hah.)

Kovasti olen jo syksyyn menossa, vaikka kesän ultimaattisin Kuopion haltuunotto on vasta edessä. Tytskistä 50% ehti jo perua vierailun taattuun tyyliinsä, mutta se toinen on ehkä tulossa. Kämppä on sotkussa ja muutenkin olen vähän pihalla. Noo, tytskät ovat siitä hyviä ettei niitä pieni pihallaolo haittaa. Tulevassa viikonlopussa on kyllä vielä sellainen twist mukana, että maallinen omaisuuteni muuttaa sunnuntaiaamuna. Isi tulee ja vie tavarani mennessään. Minä jään tänne toki vielä, mutta jotenkin kai pitäisi minunkin valmistautua muuttoon. Esimerkiksi pakkaamalla jotain asioita johonkin. Mulle on suuri mysteeri, kuinka tästäkin selviydytään suht järjellisesti. Ei varmaan mitenkään. Isäni tuntien ovikello soi sunnuntaiaamuna hyvin aikaisin. Voi per... eiku voi portaali.