Hehe, Blogilistan mukaan menetin yhden lukijan heti, kun aloin ällöja sairausjuttuja kertomaan, joten tässä ihan kiusallaan vähän lisää: mysteeri-ihottuma teki kokovartalopaluun eilisiltana ja tein yksi-plus-yksi -menetelmällä kotidiagnoosin. Olen allerginen Missä X -karkeille. Niitä söin aina ennen läiskien ilmaantumista ja kun karkit loppuivat, loppui ihottumakin. Nyt on enää jäljellä yksi perimmäinen kysymys: miksi. Miksi, miksiOI MIKSI? Mitä pahaa olen minäkin tehnyt, kun päädyn allergiseksi juuri Missä X -karkeille? Ne ovat suklaan lisäksi (mutta suklaatahan ei lasketa) melkein ainoita karkkeja, joita kohtaan tunnen suurta tunteenpaloa ja joita pyysin toimitettavaksi luokseni Itävaltaan, kun muut suomalaiset saivat lähinnä salmiakkipainotteisia Suomi-tuliaisia. Niitä äksiähän minä en syö, vaan annan ne muille, mutta ne värilliset karkit, ne ovat kuin huumetta mulle! Ja nyt saan niistä jonkun ruton? Ei ole reilua, ei. Suhtaudun asiaan kuten aikoinaan heppatyttönä saamaani hevosallergiatuomioon: paskat allergioista. Kunhan tästä pöly vähän laskeutuu ja pääsen pois pahimmista velvoitteista jotka vaativat ihmisten edessä jotakuinkin ihmisenä näyttäytymistä, ryhdyn tekemään siedätyshoitokokeiluja. En anna periksi näin helpolla! En luovu Missä-äksistäni!

Tai sitten ehkä olenkin väärässä ja oikeasti olen allerginen vain tälle kylälle. Tänään sain aika huolestuttavia road rage -oireita, kun koitin hoitaa pari asiaa ja kaikki kylän kolme autoilijaa plus ne vaadittavat tuhatkunta mopoilijaa olivat mua vastaan. Eikö se koulu alkanut jo, onko niiden teinien vieläkin pakko notkua kaupan kulmalla ja hermostuttaa mua väärin pysäköidyillä mopoautoillaan ja eestaas kylänraittia hinkkaavalla pillurallillaan? Kassajonossa pari päätä lyhyempää jolppia puhelivat vain jostain moottorintilavuuksista ja mun melkein teki mieli ravistella niitä vähän ja käskeä hankkimaan oikea elämä. Kunnes muistin taas että itse olen se aikuinen ihminen joka asuu mutsinsa luona ja se siitä. Muiden sukulaisten edun nimessä mut on häädetty vierassängystä vierassohvalle, jonka mekanismi lenkkaa ja vuode notkahtaa, kun siihen istuu. Reilun viikon päästä mulla on taas oma kämppä ja siinä toivottavasti myös oma sänky. Jessus alan olla taas vaihteeksi sen tarpeessa.