On viimeinen päivä ennen vuoden viimeistä päivää ja mitä sopivin hetki tehdä jotain vuosikatsauksia, mutta koska se ympäriinsä kiertävä meemi on melkein täsmälleen sama, jonka olen tehnyt ainakin kolmeen kertaan, en viitsi enää. Samat vastaukset mulla varmaan taaskin olisi. Vuoden lisäksi loppumassa on myös vuosikymmen, josta olisi ehkä ihan hauska tehdä joku listaus, jos vain muistaisi mitä oikein tapahtui. Olin 13-vuotiaana aika varmaan ihan samanlainen kuin nytkin. Ihan kamalaa. Mulla on taas pieni ikäkriisi, koska vierailen lomallani vanhojen ystävien uusissa kodeissa ja ne ovat niin kamalan aikuisia. Niissä on itsevalittuja tapetteja ja useamman kuin kahden hengen ruokailuryhmiä ja ihan oikeiden seinien rajoittamia työhuoneita ja kehystettyjä tauluja seinillä. Mä asun kimppakämpässä kahden ulkomaalaisen ja yhden huonekasvin kanssa ja täällä kotopuolessa nukun siskon vanhassa huoneessa, jossa säilytetään lisäkseni mankelia, matkalaukkuja, ompelukonetta, vanhoja tietokoneita ja silityslautaa. Just tällä hetkellä asuntolaina on mulle yhtä kaukainen ajatus kuin... no en tiedä, lämpimät varpaat. Olen yhä edelleen liikenteessä kesätennareilla vaikka tuolla tulee lunta ihan hulluja määriä päivästä toiseen. Kävin tänään vähän autoilemassa ja totesin, että jos talvi ei yllättänyt autoilijaa niin sen teki espanjalainen autonvalmistaja. Ärsyttävä kynäpurkki tuo nykyinen käytössäni oleva kosla. Meinaa ajaa ulos tieltä vähän joka mutkassa ja radio siinä on niin monimutkainen, että kanavan vaihtoon tarvitsisi näemmä jotkut sen verran tasokkaat paperit, etten ole niitä ennättänyt hankkimaan. Ruman värinenkin vielä. Niin, toisten autoja on toki aina sopivaa mollata, oman ajopelin hankintahan on mulla edessä varmaan ihan yhtä pian kuin sen kerrostalokolmionkin ostaminen. Bääh.

Vähän alkaa itseänikin kyllä ärsyttää tämä aikuisuushöpinä, mutta en sille mitään mahda, kun ihmiset ympärillä eivät tajua pysyä yhtä vetreän nuorekkaina kuin minä. Haha. Onneksi olen saanut huomiseksi järjestettyä seuraa, joka on tarjotuista vaihtoehdoista vähiten aikuismaista. Pieni yksiö, pari vähävaraista sinkkutyttöä, vaaleanpunaista siideriä ja ehkä jopa se bilehilehame, joka ei ole saanut ulkoilutusta hävettävän pitkään aikaan. Kyllä tästä vielä jonkinlainen hässäkkä saadaan aikaan. Viikonlopuksi olen sopinut pulkkamäkiretken. Jiihaa!

Joka tapauksessa: hyvää uutta vuotta lukijoille, nähdään ensi vuosikymmenellä. Kymppi olkoon nimensä veroinen itse kullekin.