Voi, internet. Olet olevinasi ystävää ja sitten puukotat selkään. Tai ei selkään, vaan suoraan silmiin! Sairas paskiainen.

Kävi niin, että päätin mennä optikolle, kun olen pitkin syksyä ollut jatkuvan päänsärkyinen ja silmissäni on tuntunut olevan omituista häikkää. Optikko käski tiirailemaan ties mitä numerosarjoja ja palluroita (Mä luulin, että ne ylösalaiset E-kirjaimet ovat homman nimi, mutta ilmeisesti ne ovat ihan lällärikamaa. Se oli oikeastaan hyvä, koska oikean ja vasemman kanssa mulla on enemmän ongelmia kuin abc:n.) ja lopuksi kehotti hankkimaan silmälasit päätetyöskentelyä varten. Olen aina retostellut, kuinka mulla on mahtinäkö ja näen kotioveltani vaikka Venäjälle asti (Toimiiko tää viittaus tässä yhteydessä?), mutta se onkin sitten tämä tietokone, jota en näe. Hmh. Ei mitään, siinäpä sitten kehyksiä sovittelemaan ja linssejä tilailemaan. Oikeastaan olin aika innoissani, ihan kuin olisin päässyt johonkin salaperäiseen silmälasinkäyttäjien kerhoon sisälle. Mulla ei ikinä ole ollut silmälaseja. Optikko koitti tietysti tyrkyttää mulle jotain kamalia merkkikehyksiä, joissa oli ties mitä tekotimanttia ja koristekaiverrusta ja logoa ja hintaakin tietysti kuin pienellä sialla. Valitsin halvimmat nörttilasit jotka löysin. Toivon kovasti, että näytän ne päässäni älykkäältä, mutta luultavasti näytän vain pöljältä. Nokalleni saan ne vasta parin viikon päästä, joten pitkäkestoisempi peilailu ja älykkäiden/pöljien ilmeiden harjoittelu alkaa vasta silloin.

Mutta niin, pitäisiköhän ehkä rajoittaa tätä koneen edessä notkumista, kun silmätkin hajoavat jo? Syytän tietysti ahkeraa opiskelua, Excel-taulukoiden piinkovaa tuijotusta ja muuta asiallista "päätetyöskentelyä", mutta ihan turhahan tässä on kierrellä, kun oikeasti käytän kaiken aikani vain jotain tämmöisiä tiiraillen. Hoh. Mutta joo, hyvään tarpeeseen tulevat lasit, pääsenpähän sitten taas kunnolla opiskelemaan. Just pääsin tänään sanomasta, että en tiedä mitä teen loppuajan jouluun asti, kun eilen sain palautettua yhden isohkon tehtävän ja toinen lähtee lopullisesti käsistä viimeistään ensi viikolla. Voin kuukauden verran vain lööbailla! Tai no, ehkä mä voisin tehdä vaikka sitä kandintyötä jo... Niiden rillien kannattaisi tosiaan lisätä sitä älykkyyttä vähän.

Ei, unohdetaan opiskelu vähäksi aikaa. Sumean näön harjoituksia jatketaan tulevana viikonloppuna, kun saan vieraita. Ajattelin ostaa glögipullon tai kaksi. Tulossa on suorastaan juhlakierre, sillä menoa on luvassa peräti kolmeksi perättäiseksi viikonlopuksi ja mahdollisesti vähän niiden väliinkin. Tekosyitäkin lystin pitämiseen on niin mahdottomasti, ettei tiedä, minkä valitsisi. Tehokkaintahan se olisi juhlia jokaista kissanristiäistä samaan aikaan, mutta tehokkuus ei ole näissä asioissa avainsana. Ei mitenkään.