(Fonttirintamalla tapahtui jotain omituista. Hölmöltä näyttää, mut en mie tiiä mitä mie tein. Kertokaa jos ihan sotkuksi menee.)

Saoka haastoi meemiin. Jee! Lisää meemejä! Ei mulla mitään muuta asiaa olisikaan, paitsi väsymystä ja stressiä ja päiväunia ja päänsärkyä, joten pieni hassu kysely on ihan hyvä tähän väliin.

Katso mahdollisimman tuoretta kuittiasi ja kerro, mitä olet ostanut.

WC-paperi                     1,49


Muovikassi 40l               0,13
Pöytäsuola                    0,79
Tumma Sämppäri           0,99
Suklaapatukka 2 kpl       0,90
Rasvaton maito               0,79
Broilerpyörykät               1,79
Puolukka-vaniljajogurtti    0,29
Puolukka-vaniljajogurtti    0,29
Lihapiirakka                    0,89
Rypäle 0,600 kg              2,34
--------------------------------
Yhteensä                        10,69


Perussettiä. Itseasiassa kassalla ollessani mietinkin juuri, että taitavat lähikaupan kassatytöt jo osata mun ostoskorini sisällön ulkoa. Ostan aina samoja juttuja. Maituu, juggee, lihistä, sämpylää, ja tietysti suklaapatukoita. Nakkeja ja broileripyöryköitä vuoroviikoin. Mitä puhuinkaan siitä sisäisestä kulinarististani? No viinirypäleitä sentään, vielä tuohon hintaan, huiui. Olen kunnollinen.

Suolaa piti ostaa, kun satunnaiset ruokavieraani eivät oikein arvosta maustekaappini sisältöä. Siellä on paprikajauhetta ja jotain pippurijuttuja, jota en käytä. En minä osaa käyttää suolaa, en meinannut osata ostaakaan sitä, kun siellä oli jodia ja mineraalia ja pania (Mikä sekin nyt on, pan-suola?) ja kaikkea omituista. Ostin halvinta. Hahaa.

Kerro tämän jälkeen kuitin päiväys ja kellonaika.

17-12-2007 12:14. Varsinainen mummojen kauppa-aika. Nämä mun aikatauluni ovat viime aikoina olleet vähän tämmöisiä hassuja.

Kerro sitten asia, minkä unohdit ostaa. Jos et unohtanut mitään, kerro tuote, jonka olisit halunnut ostaa.

Juustoa olisi voinut ostaa, jos ei olisi näin kitupiikki. Suklaapatukat olisi voinut jättää ostamatta. (No eikä!)

Kerro vielä edellisestä postauksestasi lause, joka ei liity mitenkään aiempaan.

Miten nyt mikään mun juttuni liittyy mihinkään? Kaikki liittyy kaikkeen. "Minä minä minä minä." Se on ehkä hienoin lause ikinä.

Kerro kaiken jälkeen mitä pidit tästä meemistä.

No ei tämä nyt välttämättä kaikkein nokkelin ja älykkäin ollut, mutta sehän sopii vain linjaan. Meemit on kivoja, ainakin niihin vastailu. Lukijoilta ei kysytä, hah.

Haasta tähän meemiin neljä ihmistä.

Noudatan perinteistä linjaani ja jätän haastamatta. Vastatkoon ken lystää.


Sitten se toinen meemi. Tulihan niitä vastauksia, kun vähän tyrkki. Hyvähyvä. Helpot olivat kysymykset, tiesitte kaiken olennaisen. Paljastan nyt kuitenkin oikeat vastaukset, ettei vain ketään poloa jää asia painamaan. Hee.

1. Työkseni olen (vähän vastahankainen) teekkari, joka koittaa pystä mahdollisimman kaukana betonista siinä välillä epäonnistuen. Raksajuttuja ja nyttemmin vähän jotain liikenteestäkin. Juna sanoo tsukutsuku, sitä matskua. Isona minusta tulee iso ja rikas diplomi-insinööri. Ehkä.
2. Letti on perusruskea. Joskus se oli punainen, ja mahtaa niitä jämiä vielä jossain latvoissa olla, mutta pääasiassa mennään siis luonnollisella väriskaalalla. Kaapissa on kyllä ollut pitkään väripaketti. Pitäisiköhän sitä taas ryhtyä punapääksi?
3. Silmäni ovat jotakuinkin harmaat. Ei niistä oikein ota selvää. Vihreä paita päällä ne ovat vihreät, tai ainakin haluan asian niin nähdä.
4. Soma koloni on tosiaankin TOAS-yksiö ja Tampereen Hervanta on tämä rakas betoniviidakkoni. Mutta ei tämä talo ole kovinkaan korkea. Ainakaan jos vertaa tuohon tien toiselle puolelle, missä vanha Murju minulle iskee silmää aina silloin tällöin.
5. Olen melko varma, että pituuttani ei ole virallisesti mitattu puoleen vuosikymmeneen, mutta vanhojen statistiikkojen perusteella vartta on kertynyt 173 senttimetriä. Tämä koneella kyhjöttäminen on kyllä voinut viedä sentin tai pari.
6. Ei mulla ole tyyliä. Tai jos onkin, se ei ainakaan ole kovin johdonmukainen tai ylipäänsä kuvailtavissa oleva. Sen voin kertoa, etten ole varmaan viikkoon käyttänyt kertaakaan oikeita sukkia. Villasukissa pärjää mainiosti. Jeah.
7. Luonteenpiirteistäni te osasitte kertoa aika hyvin. En tiedä, oletteko oikeassa, mutta ainakin minä pidin vastauksistanne. Laiska, tyhmä, saamaton on sitten se vähemmän miellyttävä puoli.

Joo. Olihan meemejä. Jos joku väittää, ettei tämä ole kiinnostavaa, niin sitten hän on väärässä. Tämähän on kiinnostavaa kuin mikä! Odottelen elokuvatuottajien yhteydenottoja. Näistä turinoista saisi hitti-trilogian. Ensi jouluna elokuvateattereissa kautta maan: Murskan kauppakuitti. Lämmin koko perheen elokuva. Kriitikkojen ylistämä, yleisön rakastama, akademian palkitsema. Jatko-osassa keskitytään hiustenväriin ja pituuteen, vaan kerrotaanko kengänkoko ja äidin tyttönimi? Sen saat selville elokuvateattereissa! Dvd-julkaisu blu-rayna.

Jep, seuraavaksi vähän unta. Kolme päivää lomaan.