Huh. Jonnekin katosi viikko? Ehkä? Ostin jo uuden kalenterinkin, kun rupesin olemaan sitä mieltä, että voisin olla taas vähän kartalla viikonpäivistä tai jostain, mutta ei sekään auttanut. En tiedä, missä se on.

Olin kotopuolessa ja siellä oli joku nostalgiafestivaali meneillään. Tapasin ihmisiä, joita en ole aikoihin tavannut ja olin paikoissa, joissa en ole aikoihin ollut. Yhdessä paikassa kävin vessassa ja yhtäkkiä muistin selkäpiitäkarmivan elävästi, kuinka samaisessa vessassa vuosia sitten sain pienen itkukohtauksen. En edes muistanut niitä vanhoja ahdistuksia ja pelkoja ja epäonnistumisia, ja sitten ne hyökkäävät tuolla tavalla vessassa vastaan. Mutta oli siellä hauskaakin (ei siellä vessassa vaan muualla), kauheasti vanhoja valokuvia ja muisteloita ja räkänaurua. Kotokylän baarissa soi yhä edelleen Coco Jambo ja aamulla heräsin kaverin luota kauheassa krapulassa ja olin sitä mieltä, että nostalgia on perseestä. Tuolla lailla isommissa erissä ainakin.

Tänään ajattelin ryhdistäytyä ja taas vaihteeksi laittaa elämäni kuntoon™. Aamupäivällä hammaslääkäriin ja iltapäivällä asioiden hoitamista. Mulla ei ole edes tekosyytä sille, miksi menin ajattelemaan noin, pitäisihän mun tietää, että hammaslääkäri pilaa päivän. Ei ole mitenkään mahdollista, että sieltä tulisi ulos sielu kokonaisena. Tänään sain vielä jotain ekstrapuudutetta ja olin varma, että pääni turpoaa umpeen ja kuolen kaupan kassajonoon. Joskus iltapäivällä yritin varovaisesti vähän natustaa leipää ja päädyin puremaan alahuuleni säpäleiksi. Sanon aina, että puudutus saa oloni tuntumaan siltä kuin olin turpaan saanut, ja nyt sitten vielä näytänkin siltä huuli turvonneena. Sanomattakin selvää, että tänään en ole tehnyt mitään muuta kuin piileskellyt maailmaa peiton alla ja katsonut maratonina vanhoja Parks & Rec -jaksoja. Enkä välttämättä tee mitään muuta huomennakaan.

Mutta jotain hienoa munkin elämässä sentään. Tänään olen kuullut kaksi eri kertaa kahdessa eri paikassa radiosta sen Hot in herre -biisin. Kyllä, siinä on kaksi ärrää. Musta on kamalaa, että mä tiedän tämän, mutta ihan yhtä kamalaa on se, että radiokanavat soittavat sitä Suomen syyskuussa vuonna 2011. Eivät ne ole muutkaan sitten ihan kartalla. Hyvä.