Tavallaan mulla olisi nyt loma, tai teknisesti se on tenttiviikko ilman tenttejä, mutta loma silti. Mun olisi kai pitänyt sännätä jo perjantaina puoliltapäivin lomanviettoon, mutta jäinkin tänne. Ei sinne kotopuoleen ole mikään kiire kun justiinsa siellä olin ja muitakaan matkakohteita mulla ei oikein ole, kun matkakassa on finaalissa ja kavereiden vieraanvaraisuutta on hyväksikäytetty jo menneinä viikonloppuina. Ja joukkoliikennevälineet hiihtolomaperjantaisin ovat sellainen asia, etten ihan heti lähde huvikseen uudelleen kokeilemaan.

Onneksi jäin! Tämä on ollut ehkä paras lauantaipäivä ikinä, jos luetaan laskuista pois ne oikeat lauantait, kun olen oikeasti tehnytkin jotain. Tämä lauantai on ollut sitä kuuluisaa omaa aikaa, jota naistenlehdissä aina hehkutetaan. Minä vietän niin paljon aikaa yksikseni, etten osaa nähdä sitä aina luksuksena, mutta tämä päivä on ollut kyllä laadukas. Nukuin hyvin. Söin aamupalaksi suklaakeksejä. Istuin kirjastossa rauhassa lukemassa lehtiä (myös niitä kyseenalaisia naistenlehtiä). Kävin kaupassa ostamassa hiivaa ja hyräilin kassajonossa epähuomiossa Adelea. Leivoin leivän ja söin sen kokonaan sulavan voin kera. Siivosin vähän. Kirjoitin jopa pätkän kandintyötä. Katsoin The Officea ties kuinka monta jo kertaalleen katsottua jaksoa. Söin iltapalaksi suklaakeksejä.

Ei tällä tietysti naistenlehtipalstamillimetrejä saa, mutta minusta päiväni oli oikein mainio. Huomenna lähden lomalle kotopuoleen. Saa nähdä kuinka pian käy vituttamaan.