Noniin. Nyt minulla on uusi ruuvimeisseli ja sen seurauksena soma punainen pöytä. Minulla on myös puhtaita vaatteita (Kunhan sain opittua, että pesutuvan ison ja pelottavan pesukoneen kyljessä oleva houkutteleva punainen nappi on HÄTÄSEIS eikä käynnistysnappi. Pffft, hätäseis on luusereille.) sekä ihka-ensimmäinen Facebook-häirikkö, joka on niin omituinen, etten voi kuin nauraa. Ja vähän kyllä miettiä, että tohdinko koskaan enää mennä ovesta ulos. Tyyppi asuu kyllä omien puheidensa mukaan toisella puolella maata, mutta mistä näitä koskaan tietää. Joku kerta kun huolettomana tallaan lähiöni katuja, hemmo loikkaa puskasta ja hyökkää tennareihini kiinni. Kyseinen henkilö nimittäin tahtoo palavasti tietää kengännumeroni. Kyllähän noita friikkejä maailmaan mahtuu ja mitä lie kenkäfetissejä on itse kullakin, mutta on tuo minusta silti vähän omituista käytöstä. Kysyisi nyt edes kuppikokoa tai jotain, haha.

Olen ottanut kesän Spotify-jammailuiden ja vanhemman teknologian mahdollistavan autoiluhoilannan jälkeen taas vanhan kunnon iTunesini käyttöön. Sieltähän tietysti korville lävähtivät kaikki ne soittolistat, jotka Itävallassa ollessani  väsäsin. Kauheita fläsbäkkejä, ihan jo melkein sellaisia kivuliaitakin, as in en-koskaan-enää-kävele-sitä-katua-missä-silloin-kävelin-ja-kuuntelin-tätä-biisiä. Asiaa ei yhtään auta viimeöinen uni, jossa olin saksankielisessä tenttitilaisuudessa, joka kesken kaiken muuttui spontaaneiksi pöydällätanssimisbileiksi. Tuota ei kyllä voi ehkä ihan Itävalta-muistoksi laskea, kuten ei sitäkään, että tentaattori oli itse Ricky Gervais. Se taas liittyy ehkä siihen, että olen viime aikoina kuunnellut Ricky Gervaisin ja kavereidensa väsäämiä podcasteja, jotka ovat ehkä parasta tiskaamiseen sopivaa viihdettä. Olen asunut tässä jo puolitoista viikkoa, eikä tiskivuoresta näy hitustakaan! Se on saavutus se.

Mutta vaihtovuoden muistoista kun oli puhe, niin viikonloppuna saan peräti vieraita siltä suunnalta! Tai eihän se tytskä enää siellä Itävallassa asu, mutta kumminkin. Aika siistiä. Tehtävänäni on esitellä suomalaista elämänmenoa ja Tampereen parhaita nähtävyyksiä. Pullo salmiakkikossua ja Hervanta, eikö se ole siinä? Ei mun mielestä turistikierros sen kummempia kaipaa.