Lista lista lista. Tiedättehän tämän. Lista hyvistä asioista:

  • se, että perjantai-iltana voin olla jo puoliunessa sängyssäni, kun kaverit soittavat ja pakottavat luokseen katsomaan leffaa (missä nukun vähän lattialla) ja sitten kotiin lähtiessäni ne lähtevät vielä saattamaan ja houkuttelevat yhdelle puolimatkan baariin ja sitten ne vielä tarjoavat juoman ja puhuvat kanssani munapulasta ja muista hölmöyksistä. Ilman tuollaisia ihmisiä oikeasti nukkuisin kaikki perjantai-iltani yksin. Ja niinhän minä nukuinkin. Silloin ennen.
  • se, että edelliseen palluraan sisältyvä henkilö toi minulle kimpun tulppaaneja viime viikolla ja ne ovat vieläkin, puolilakastuneessa tilassaankin, kauhean nättejä. Lakastuneet kukat ovat melkein kyllä nätimpiä kuin tuoreet. Mulla on vähän tapana jättää ne maljakoihinsa viikkokausiksi, noiden tulppaanien edeltäjätkin heitettiin roskiin vasta sitten, kun uudet saapuivat. Jotenkin lakastuneet kukat sopivat tähän kotini sisustukselliseen henkeen kauhean hyvin. Kyse ei ole laiskuudesta, ei.
  • se, että ihan toinen henkilö, puolituttu enemmän kuin kaveri, kirjoitti muistikirjaani viime viikonloppuna "[murska] on niin mahtisihminen". Kyseiseen arvioon saattoi vaikuttaa myöhäinen ajankohta, humalatila (minun) ja se, että se kirja oli tosiaan minun ja kirjoittaja oli kohtelias henkilö, mutta en anna tuollaisten seikkojen häiritä. Ihmiset on kauhean kivoja.
  • edellä mainituista seikoista johtuen olen päättänyt, että rupean itsekin kivaksi. Tarjoan tuoppeja, ostelen tulppaaneita ja kirjoitan kivoja asioita. Joudutaan kivauden oravanpyörään kaikki! Ällöä!
  • ei-ens-mut-seuraavalla viikolla menen Lontooseen. Joo, tää saattoi olla jo mun edellisessä palluralistassa, mutta tämmöistä tämä on, jauhan samoja asioita viikosta toiseen. (Oottakaa, kun pääsen aiheeseen nimeltä dippatyö.) Tänään tajusin, että sinnehän voi varmaan ottaa mukaan kevyemmän takin ja kengät! Siellä on ehkä ihan oikea kevät! Äiti sanoi, että voisi ehkä ostaa mulle Lontoosta uuden mekon, valmistujaismekon siis, vaikken vielä olekaan lupautunut valmistujaisiani juhlimaan. (Kyllä niitä varmaan juhlitaan.) Niin, lähden Lontooseen mun äitin kanssa. Sekin on musta kauhean kivaa. Ajat muuttuu.
  • okei, sit se dippatyöpallura, vaikka lupasin itselleni että en mieti asiaa lauantai-iltana. Pakkohan se on. Mutta koska tämä on hyvien asioiden lista, sanon vain, että kohta se on ohi. Kohta se on valmis, eikä kukaan voi enää keksiä erinomaisia muutosehdotuksiaan, jotka sisältävät lähinnä delete-nappulan käyttöä ja pohdintaa siitä, että mikä on tämän kaiken tarkoitus. Tämän tarkoitus on tulla valmiiksi! Pian! Okei, ei ne kaikki mua vihaa, pomolta tuli jopa puolikas kehu. Otin sen.
  • ja sitten kun se työ on valmis, jotain uutta tapahtuu. Olen päättänyt. Ehkä se on sillan alle kömpimistä, tai ehkä se on uusi harrastus. En ole yhtään harrastusihminen, en kestä ajatustakaan sumbasta tai sambasta tai mitä niitä nyt on, mutta jotain uutta aion kokeilla. Yksi idea mulla on, mutta en kehtaa vielä sanoa sitä, koska keksin vasta tänä aamuna että tota mä oon aina halunnu ja ennen kuin julistan mitään, tahdon selvittää, haluanko sitä vielä huomennakin. Idea on melkoisen urpo, ei yhtään minua, mutta kovasti se kutkuttaa. Välillä pitää astua vähän vieraillekin vesille.
  • puolukkapannukakut. Sellaiset pienet ja paksut, paistinpannulla paistetut. Puolukoita voi tunkea melkein mihin tahansa, eivätkä ne ikinä kyllästytä. On sitä huonompiakin riippuvuuksia olemassa.
  • maaliskuu loppuu huomenna. Selvittiin, taaskin. Hyvä me!