Eilen satoi vihdoin vähäsen. Menin pilkullisessa kesämekossani juoksentelemaan takapihalle ja syömään mustaviinimarjoja suoraan pensaasta. Kylän yli kaikui vuosittaisen kesätapahtuman ekat mölinät ja siinä, iltasateessa ja reilun etäisyyden päässä, musiikki kuulosti melkein hyvältä. Joo, nyt olisi se Vuosisadan Kesä!!!11 ja mulla olisi aikaa juosta ties missä festareilla mutta mihinpä mä semmosia tartten. Eilen meinasin lähteä Helsinkiin mutta meninpä sittenkin kirjastoon. Sen jälkeen nukuin olohuoneen sohvalla kolmen ja puolen tunnin nokoset ja olin yhtä hikisen nahkasohvan kanssa. Näin unta, jossa vihainen pomo soitti ja haukkui minut, kun olin unohtanut mennä töihin. Alitajuntani metkut ovat välillä hirveän söpöjä. Ei mulla mitään töitä ole, paitsi keittiön pöydälle jätetyt laput, joissa käsketään imuroida tai kastella kukkia. Tänään vaihdoin kynsilakan värin oranssista keltaiseen ja syön sitruunamuffinsseja lounaaksi, kun varsinainen ruokani oli ehtinyt jo vanhaksi enkä jaksa lähteä pyöräilemään kauppaan. Käy se niinkin.

Tänään voisi sataa vähän lisää.

Edit: Pakastimesta löytyi puoli paketillista joulupiparitaikinaa! Lounaastani tuli juuri useamman ruokalajin menyy. Oh boy.