Ilo loppuu lyhyeen, kuten tapana on. Noei, nyt liioittelen. Olen mä vielä ihan hyvällä tuulella, vaikka kieli kävikin kipeäksi liiasta karkinsyönnistä.

Koira nilkassa -vitsailu kävi tosin kalliiksi. Terrieri kun tuo on, ihminen sortuu ihan vain koosta riippuvan etulyöntiasemansa takia helposti naureskelemaan murisevalle ja hampaitaan näyttävälle piskille. Ne hampaat lihaan upotettuna sattuvat, tiedänhän mä sen. Tänään ryhdyttiin kuitenkin leikkaamaan piskin kynsiä ilman sen kummempia turvavarusteita ja sekopäärakki hermostui. Viskattuani vihaisen koiran sylistäni lattialle, se kosti ja tarttui säärestä oikeasti kiinni. En ole ihan varma, onko kyseessä huono kasvatus vai jokin aivovaurio, mutta suuttuessaan pikkupiski muuttuu ihan hemmetin hurjaksi elikoksi. Muutamassa sekunnin sadasosassa oli jalkaan ilmestynyt vekki ja farkkuihin palkeenkieli. Äiti luuli, että kävi pahastikin, kun minä purskahdin välikohtauksen päätteeksi itkuun. No hei, ei rikkinäisellä jalalla niin väliä, mutta uudet housut harmittivat. Mun parhaat farmarini, ne ei-alehyllyläiset. Köyhä opiskelija taas elementissään, voi poro sentään.

Housut paikattiin ja koira sai sen verran nenilleen, että loppupäivän se kulki seinänvieriä ja katsoi minua häpeillen isoilla, ruskeilla koiransilmillään. Meillä on liian lutuinen koira, ei sille pysty olemaan hirveän kauaa vihainen. Joku koirapsykologi tai Dr. Phil saisi kyllä ottaa tuon eläimen käsittelyynsä, ennen kuin sattuu oikeasti jotain.

Tapahtuu sitä maailmassa muitakin vääryyksiä. Keskimääräistä särkeä limaisempi Latvian-poika pääsi Idolsissa vieläkin jatkoon, mikä oli todella kova paikka tämän seudun kotikatsomoille. Onneksi minulla on paikallisen piraattitehtaan tuotoksia tässä kuunneltavana, niin ei tarvitse pelkkään latvialaiseen musisointiin tyytyä. Sekä isi että sisko kopioivat minulle vähän levyjä. Hurahteluprosentti on aika korkealla, mitä en olisi ikinä uskonut jostakin Red Hot Chili Peppersistä tai ylipäänsä siskon hallusta löytyvästä levystä. Se ryökäle on kehittänyt aika nasevan musiikkimaun! Tsilipippurien Snow:ta hehkutin jo jokin aika sitten, mutta kuulkaa ihmiset piisi nimeltä Torture Me. Jos se ei aiheuta kiihkeää ilmabassonsoittoa, niin ei mikään! Saati sitten ilmatorvisoittoa! Woohoo! Ei sitten suositella kuunneltavaksi autonratissa keskellä liukasta kylänraittia, meinasin päätyä jokeen.