Joo, sanoin viimeksi jotain tuosta säästä. Nyt olen ollut viisi päivää vapaalla ja kas kummaa, vettä ripsii ja lämpömittari näyttää kohtaa kiukku. En puhu enää ikinä säästä. Huomenna varmaan taas paistaa, sillä olen koko päivän töissä. Pakko sinne on mennä, kun vuoroja on tarjottu saman päivän osalle jo viisi erillistä kertaa. Oon suosittu, ihanaa.

Sateisella "lomallani" laukkasin kotopuoleen, mutta ei siellä ollut juuri mitään, sitä sadetta vaan ja huonoa ruokaa. Sikäläiset tietokoneet kaatuilivat ja muutenkin jumahtelivat siihen tahtiin, että ryhdyimme isin kanssa keskustelemaan tietotekniikasta. As in, koskas ostetaan. Ja kappas, tänään sitä pyyhällettiin opintolainanjämien kanssa tietokonekauppaan. Kuulkaas nyt, tytöt ja pojat, tätä blogikirjoitusta kirjoitetaan aivan pakasta vedetyllä masiinalla! Kyllä! Hopeinen Salama kyyhöttää nurkassa ja minä sorvaan ruokapöydän ääressä läppärillä. Se on harmaa ja nätti (ja siihen minun tiedossani olevat speksit sitten suunnilleen jäävätkin, haha). Ooh. On tämä nyt rouheeta. Minä voin mennä sohvallekin! Ja kun lakkaa satamasta, niin uloskin asti! Ennenkuulumatonta!

Samalla kauppareissulla isi meinasi, että minun vanha kunnon agenttipuhelimeni on jo niin so last season, ettei sillä enää tytär pärjää. Joten ostimme uuden. Se on pieni ja littana ja minun tietotekninen varustelutasoni on päivitetty nyt niin nopeasti, että olen ihan häkeltynyt. Back to school -tarpeisto kasaan jo kesäkuun alussa, oikein. Näin sitä kuuluu shoppailla. Alkuviikosta kulutin monta tuntia rättikaupoissa jahtaamassa niitä pahamaineisia hellevaatteita, enkä edes löytänyt. No vaatteilla ei niin väliä, kunhan on riittävästi elektroniikkaa. Söpöä, kiiltelevää elektroniikkaa, joka käsittää paljon taustakuvia ja väriteemoja, joita voi tyttölapsi päivän jos toisenkin viilailla. Haha.

Mut joo. Viikonlopuksi töihin tienaamaan sitä pahamaineista rahaa näihin uusiin hienoihin hankintoihin. Hoh. Jokohan siellä olisi jo rauhallisempaa, viimeksi oli helluntai tai helatorstai tai mikälie paremman väen juhla ja se oli silkkaa hulluutta. Kalja loppui jo alkuillasta, mutta asiakkaat eivät. Kaupankäynti on kivaa.