280608.jpg

Olen sade katollasi
olen tuuli tukassas
pilke silmäkulmassasi
lottovoitto arvokas

Olen vieras olen tuttu
turvallinen olkapää
joku pieleen mennyt juttu
joka taivaan pimentää

Olen köyhän miehen Jorma Uotinen
jos sinulle sopii

Juice Leskinen: Jos sinulle sopii
Valokuvatorstai

--

Mietin jo aikaisemmin, pitäisikö minun kirjoittaa jotain Juicesta, kun herra taidettiin mainita jokaikisessä lukemassani blogissa tuossa männä viikolla. Jätin sitten kuitenkin väliin. Nyt mietin, onko Valokuvatorstaihin osallistuminen rienausta. Asia on nimittäin juuri niin, kuin joku jossain muutama päivä sitten kirjoitti: tällaisille 80-luvun lapsille Juice on vain jotain, jota isä nuoruudenkaipuussaan (humalassa) kuuntelee. Jos olisin kotokotona, kaivaisin ehkä isin levyhyllystä jonkun levyn ja etsisin kappaleen, jota olen oikeasti joskus kuunnellut lapsuuden automatkoilla tai lauantai-iltaisin, kun äiti on ollut kotoa poissa ja isi on saannut kuunnella levyjä niin kovaa kuin haluaa lastensa kustannuksella. Tai ehkä en. Ehkä olisin tehnyt niin kuin nytkin, kaivanut amerikkalaisilta lyriikkasivustoilta hauskan riiminpätkän, josta en ole aikaisemmin kuullut yhtään mitään, ja vain läiskäissyt sen tähän ilman sen kummempaa tietoa merkityksistä, aikakausista, tarinoista, musiikista. Olen mä sentään pahainen 80-luvun lapsi.

Kuvassa minä tiskaan. Jep.